GYSPOT INVERTER BP.LG to sterowane procesorem wielofunkcyjne urządzenie do zgrzewania punktowego najnowszego typu. Zaprojektowany do naprawy nowoczesnych karoserii samochodowych z blach stalowych o wysokiej wytrzymałości, ultra wysokiej wytrzymałości i hartowanych na gorąco UHS/BTR. Maksymalne ciśnienie elektrod C wynosi aż 550 daN przy ciśnieniu 8 bar i prądzie zgrzewu do 13 000 A. Ustawienie parametrów jest przejmowane w trybie „AUTO” przez adaptacyjny automatyczny system sterowania, który jest niezawodny w procesie zgrzewania i zapewnia powtarzalne wyniki zgrzewania. Elektrody nowego poręcznego i kompaktowego (6 kg) zgrzewadła GENIUS otwierają się automatycznie aż do 80 mm, umożliwiając łatwy dostęp do wszystkich naprawianych elementów.
INNOWACYJNE ROZWIĄZANIA GENIUS
- Rozwarcie elektrod C do 80 mm (20 mm w spoczynku)
- Mosiężne mocowanie elektrod zapewnia optymalny kontakt prądowy.
- Szybka wymiana elektrod bez użycia narzędzi – podwójna dźwignia.
- Automatyczne blokowanie złączy cieczy chłodzącej.
- Zdalne sterowanie w zgrzewadle (otwieranie, zgrzewanie, regulacja).
- Zintegrowany pierścień orbitalny GYRO 360 °.
- Ergonomiczna obsługa elementów sterujących zgrzewadła (prawa / lewa ręka).
- Długa żywotność elektrod (G1, G2 itp.).
- Wielofunkcyjny pistolet doczołowy z funkcją spotera.
Zgrzewarka posiada następujące, do dowolnego wyboru, tryby pracy:
1. Tryb PODSTAWOWY – obsługa w tym trybie ogranicza się do wyboru rodzaju materiału i podaniu jego grubości – reszta parametrów zostaje automatycznie dopasowana przez urządzenie
2. Tryb EXPERT – w tym trybie użytkownik sam wybiera takie parametry jak: prąd zgrzewania, siła docisku i czas docisku zgrzewadła
3. Tryb MULTI – w tym trybie użytkownik ma możliwość wprowadzenia 3 różnych rodzajów materiałów i ich grubości (np. stal zwykła + stal HSS + stal Borowa) – reszta parametrów zostaje automatycznie dopasowana przez urządzenie
4. Tryb EASY – tryb ten pozwala za pomocą różnych czujników zawartych w urządzeniu na natychmiastowe dokonywanie zgrzewów, urządzenie wykrywa automatycznie grubość materiałów bez potrzeby ręcznego ustawiania parametrów.
5. Tryb CAR MANUFACTURER – tryb ten pozwala na zapisywanie i późniejsze przywracanie parametrów zgrzewania każdego punktu zgodnie z zaleceniami producentów pojazdów.
6. Tryb KLEJ – tryb ten ma zastosowanie przy zabrudzonych powierzchniach
- Pełna kontrola procesu zgrzewania i automatyczne sterowanie
- Całkowite monitorowanie regulowanego docisku elektrod podczas procesu zgrzewania
- Kontrola prądu i czasu zgrzewania, zapewnia stałą jakość zgrzewania punktowego.
- Na ekranie wyświetlana jest informacja o jakości przeprowadzonego zgrzewu
- Elektroda C przeznaczona jest do zgrzewania wszystkich rodzajów stali
- Obsługa zgrzewadła jest bardzo prosta dzięki niskiej wadze
- Duży zasięg – przewód zgrzewadła 2,5 metrowy
- Sterowanie urządzeniem również z panelu na zgrzewadle
- Wbudowany spoter do wyciągania wgnieceń, obkurczania itp.
- Zgrzewanie doczołowe – jednostronne “monopoint”
- W zestawie skrzynka z akcesoriami do spotera w tym młotek bezwładnościowy
- Kolorowy wyświetlacz 6″
- Zgrzewa wszystkie gatunki stali
- Chłodzenie cieczą do końcówek elektrod
- Masa chłodzona powietrzem
- Wysięgnik podtrzymujący zgrzewadło
- jednostka centralna na wózku jezdnym
- kleszcze zaciskowe typu C ze zdalnym sterowaniem
- zgrzewadło punktowe
- przewód masowy
- wybijak ręczny do zgrzewadła punktowego
- zestaw do obróbki ( elektroda węglowa, bolce, nity, śruby, nakrętki, rozetki)
- wysięgnik
- GYRO 360°
- Max prąd zgrzewania : 13 000 A
- Docisk zgrzewadła: 550 daN / 8 bar
- Napięcie zasilające: 3×400 V
- Zabezpieczenie: 40 D
- Chłodzenie – ciecz 30 l
- Grubość zgrzewanych blach kleszczami: 3,0 + 3,0 + 3,0 mm
- Grubość zgrzewanych blach pistoletem: 1,5 + 3,0 mm
- Długość przewodów: 2,5 m.
- Wymiary: 65 x 80 x 205 cm
- Masa: 160 kg